"Nelamte si hlavu maličkostmi a nezapomeňte, že všechno je maličkost." Jonathan Eleazar

Škofja Loka

22. prosince 2007 v 0:22 | Albert |  Slovinsko - cestování
Ahoj, zdravím Vás.
Zrovna popíjím nějaké speciální 21% pivko, které jsem dostala od tatíka a u toho jím čokoládu z bonboniéry, kterou jsem včera dostala od maminky k svátku... A mimo jiné dělám také takový experiment... Jaké to asi bude, když se pokusím napsat článek v ... řekněme... poloopilém stavu. Momentálně jsem se pustila už do druhé jednadvacítky, takže mi to půjde asi trošku pomaleji.

Takže Škofja Loka.
Tento výlet se konal v sobotu 15. 12. Jela jsem s Lenkou a její maminkou, která byla v Ljubjani od pátku - tedy o den dříve, než se konal náš výlet a odjížděla spolu s Lenkou v úterý 18. 12. Z Ljubjany jsme vyjížděly v 9:45 a cestu zpátky jsme měly naplánovanou na 15:09. Odjezd v 15: 09 se nám kupodivu podařil stihnout a to až tak, že jsme vůbec nemusely dobíhat, dokonce jsme si daly ještě na nádraží sváču. Zato vlak z Ljubljany do Škofji Loky jsme dobíhat musely. Maminku od Lenky jsem do té doby neznala, tak jsem se jí i omlouvala, že musíme takhle hnát. Maminka ale byla úžaná, úplně v pohodě to vzala.

Na nádraží jménem Škofja Loka jsme dorazily v 10:08 za cenu zpáteční jízdenky asi 2 eura na osobu, což je opravdu docela dobrá cena. (Ono tedy Škofja Loka je tak maximálně 20 km daleko od Ljubjany. Samotná městská doprava v Ljubljani stojí 1 euro/1 jízda nebo 80 centů, když si koupíte tzv. žeton - o tom ale podrobněji později.) Když jsme tedy dorazily na nádraží jménem Škofja Loka, vůbec jsme netušily, kam dál jít. Od Martiny, která se tam byla v listopadu podívat se svým přítelem Jakubem, jsem věděla akorát to, že musíme jít od nádraží ještě dva kiláky, abychom došly do oné vytoužené vesničky, která je ještě vzdálená tak 2 km od nádraží.

Jenže problém byl v tom, že jsme vůbec nevěděly, jakým směrem jít. Pán, kterého se ptala Lenka, jí neřekl přesný směr, což jsme v tu chvíli samozřejmě nemohly vědět. Vydaly jsme se tedy dle rady pána. Po nějaké době jsme ovšem zjistily, že směr je přesně opačný a že Škofja Loka se nachází už tak 4 kiláky od nás. Opravdu veselý pocit to byl. Bylo krátce po 11. hodině, když jsme se konečně chytly dobrého směru.

Ano. Do Škofji Loky se nám nakonec podařilo dojít. Ihned jsme zamířili na informace pro mapu, protože já bych se bez mapy v ruce necítila úplně ready. Nakoupily jsme si rovnou pohledy a mohly jsme směle vykročit do historického městečka.

Škofja Loka pochází z 16. století a hlavní centrum tvoří Mestni trg (trg je podle mě něco jako náměstí). Prameny tohoto města budou asi ale pravděpodobně směřovat hlouběji do historie. Počítám, že tak až do 10. stol. našeho letopočtu.

Když jsme si prošly centrum, zamířily jsme na Škofjeloški grad. Zaplatily jsme si i (celkem cenově zvládnutelnou - cca 2 eura; už si přesně nepamatuji) prohlídku hradu, který je fakt mega. A pozor. Jak jsem do té doby neviděla žádný pořádný hrad (tedy z pohledu českých hradů), tak tento byl opravdu nádherný. I když jsme se snažily, tak prohlídka nám trvala minimálně hodinu a půl, jak byl hrad velký a zajímavý. Dokonce jsme tam viděly i snímky s polské Osvětimi a to bez servítek.

No a to už se nám pomalu, ale jistě, blížil náš čas odjezdu vlaku v 15:09. Takže jsme vyrazily na vlak.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.